sobota, 25 kwietnia 2015

Zielono mi

No i mamy wiosnę. Ciepłą. I pozostając w klimatach zieleni zrobiłam zielone ciasto. Ciasto Shrek. Pewnie robiłyście, a jak nie - to zamieszczam przepis. Warto, gdyż znika w oka mgnieniu.

Shrek
Biszkopt:
5 jajek
5 łyżek cukru
5 łyżek mąki pszennej
2 łyżki mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki oleju
aromat do ciasta: waniliowy lub śmietankowy
Masa I:
duża butelka Pysia zielonego
3 budynie śmietankowe
Masa II:
400 ml śmietanki 30%
1 galaretka zielona
2 paczki delicji
2 galaretki zielone
Biszkopt: Białka ubić na sztywną pianę, pod koniec ubijania dodać cukier, wymieszać z żółtkami, aromatem, olejem. Następnie porcjami dodać mąkę i proszek do pieczenia. Wymieszać. Wylać do blaszki i piec w nagrzanym piekarniku w temp. 180  st przez 25-30 min.
Masa I: budynie rozmieszać w 1,5 szklanki  napoju. Resztę Pysia zagotować. Dodać budynie i jeszcze raz zagotować. Gorącą masę rozprowadzić na wystudzonym biszkopcie. Jak masa przestygnie ułożyć delicje.
Masa II:1 galaretkę rozpuścić w 3/4 szklanki gorącej wody. Pozostawić do lekkiego stęchnięcia. Ubić śmietanę, pod koniec wlać galaretkę. Masę rozłożyć na delicjach. 2 galaretki rozpuścić w 800 ml gorącej wody. Pozostawić do lekkiego stęchnięcia. Wylać na masę. Wstawić do lodówki.
Życzę Smacznego!!!
Pozdrawiam Edyta

5 komentarzy:

  1. Pycha ciasto, a ja go tak dawno nie piekłam ... W maju mam urodzinki, to może wtedy go upiekę :).

    A jak dobrze pamiętam, to u mnie chyba zamiast śmietany jest śnieżka ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spotkałam się również z wersją masy z serków homogenizowanych. Także jak widać różne wersje. Ale warte polecenia. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. Witaj, u Kingi przeczytałam Twoje zapytanie odnośnie mojej wymianki kartkowej. Jeżeli chcesz wziąć w niej udział to serdecznie Cię zapraszam. 3 maja będzie kolejny post na ten temat, a dokładnie możesz poczytać o regulaminie tutaj:
    http://misiowyzakatek.blogspot.com/2015/01/bajkowa-wymianka-kartkowa-smurfy.html
    Pozdrawiam gorąco :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe ciacho, super wygląda. Niedługo mam imieniny, więc skradne Twój przepis, jeśli pozwolisz? :-))

    OdpowiedzUsuń
  4. Oczywiście, życzę smacznego i wszystkiego najlepszego z okazji imienin.

    OdpowiedzUsuń